Нощта ражда из мъртва утроба вековната злоба на роба: своя пурпурен гняв - величав.
Бягай, бягай в галоп не питай ти си сам идеал! На живота огромния топ изгърмява ме цял на вис към звездите.
Змей Мене ме, мамо, змей люби… Остави ме! — Змей Огнен е моят любовник! Посред пламък и вихри гръмовни — змейове с бели жребци, в златни каляски змеици
В нощта след бледните хвалебни литургии ти пращаш да ме свържат твоите слуги - под тягостния свод на вечна пирамида за страшни пиршества ме водиш, Сън!
Тъмна вечер: тъмни сенки в тъмната градина, сладък шепот из листата, шепот под листата; дълго таз ги вечер гледах в тъмната градина и смутиха грешни мисли на сърце ми в тишината.
На Таня К. Защо е тъй печална моята песен? Защо са тъжни моите слова? Три нощи в мисли бях над туй унесен, три нощи над това все бих глава.
Слънцето трепти, медлено догаря в пурпурни вълни… Тихо свойте двери трепетни разтваря моето сърце…
Фрагментът е рожба на новото време — новата литература, новото изкуство. Античната литература познава фрагмента само като моралистичен афоризъм: Епиктет и други. Романтизмът притежава философско-критичния фрагмент на Новалис и Фридрих Шлегел.
Небето е ключът на Света. Светът: небе и предмет. Небето пред предмета и небето зад предмета. Две небеса. Небето _пред_ предмета е земна атмосфера, въздух. Небето пред предмета разтапя формата и цвета на предмета: въздушна перспектива — импресионизъм. Коро, Моне, Уистлер…
„Оставете тук всяка надежда!“ — писа нявга ръката на Данте над вратата на ада. Данте беше andante — и разнищваше мъдра пророческа прежда