Комедията „Балкански синдром“ на Станислав Стратиев е блестяща сатира на балканската душевност и обществената действителност, в която „клоуните“ заемат централна роля. Клоуните на обществената сцена в творбата не са просто гротескни фигури, а символи на социалния хаос, манипулацията и неразбирателството, които владеят обществото. Чрез хумор, абсурд и ирония Стратиев разкрива как представителите на различни социални слоеве, институции и типажи се превръщат в част от този театър, като придават на обществената сцена облик на цирк, изпълнен с фалш и абсурд.
В „Балкански синдром“ клоуните са метафора за хората, които изпълняват важни роли в обществото, но го правят с безотговорност, липса на морал и липса на компетентност. Героите на Стратиев са изобразени като участници в едно нелепо представление, в което вместо ред и логика цари хаос и абсурд. Вместо да решават проблемите на обществото, те ги задълбочават, като често сами се оказват част от тях.
Например, бюрократите, представени в комедията, са клоуни на властта. Те показват как сериозността на институциите се разпада, когато хората, които ги управляват, са водени от дребнавост, безхаберие и липса на визия.
Моля, влезте в акаунта си, за да видите цялото съдържание.
@bgmateriali.com